A la meva època com tècnic de Qualitat, vaig participar activament del disseny i implementació del sistema de gestió de la qualitat de la corporació. Un sistema que es fonamenta en el model de gestió EFQM® i que la seva aplicació a l’administració resulta capdavanter i públicament reconegut mitjançant diferents distincions.
L’any 2000, l’organització no aplicava en el seu dia a dia cap dels models de referència. Tenint en compte aquest punt de partida, es va portar a terme una detallada anàlisi de la situació, es va seleccionar el model i es va implantar per poder-lo procedimentar, i monitoritzar, tots els processos que es portaven a terme des de les diferents unitats.
Vaig participar en el desplegament d’aquesta estratègia, implicant a la totalitat de treballadors i directius i vencent les importants resistències que un canvi organitzatiu com aquest sempre implica.
Amb el model EFQM® desplegant-se, redactant-ne procediments i identificant indicadors, i fent-ne les primeres avaluacions internes, vam prendre la decisió de preparar-nos per obtenir les certificacions ISO2001:2000 a les diferents unitats clau de l’organització. Aquestes certificacions ens van permetre consolidar passos mentre s’anava avançant en el model i preparant l’organització per a sotmetre-la a una auditoria de qualitat en la seva totalitat.
A més a més, aquesta planificació va permetre anar aconseguint fites importants en anys successius fins que vam obtenir, l’any 2010, el segell EFQM 300+ per a tota l’organització. Aquells treballs van ser els sòlids fonaments perquè actualment la Diputació de Tarragona hagi estat distingida amb el Premio a Excelencia en la Gestió Pública i el 2022 hagi obtingut el segell EFQM 600+.
Algunes evidències d’èxit d’aquesta època són:
L’any 2009, vaig iniciar el meu exercici com a Diputat, i a la vegada, com a vicepresident de la corporació. Vaig assumir diferents responsabilitats, però vaig deedicar una part important d’aquests anys al desplegament de l’administració electrònica, a la gestió de l’organisme autònom BASE – Gestió d’Ingressos com a vicepresident del mateix, i a la gestió del Servei d’Assistència Municipal (SAM) del qual vaig ser-ne el President. En aquest període també vaig participar en el disseny i desplegament dels Pla d’Acció Municipal.